September 8, 2010

BADAN KEBAJIKAN DAN TABUNG BANTUAN KHAS PERSIARAN KUANTAN RAIKAN 300 WARGA KARIAH SETAPAK

Menjelang 1 Syawal bermakna kita bakal meninggalkan Ramadan Al-Mubarak. Hampir sebulan kita menjalani ibadah puasa untuk membuktikan ketaatan kita dengan perintah Allah dalam mencari ketaqwaan yang hakiki di sisi Nya.

Dari kiri: Dato' Yamin, Ahmad Yahaya & Rahman Hashim

Dari kiri: Yahaya Tahir, Dato' Yamin dan Ahmad Yahaya

Dato' Abd. Rahim (Berbaju hitam) turut berada di dalam majlis

Di bulan yang mulia ini kita digalakkan untuk bersedekah kepada golongan yang memerlukan, kerana hari lebaran merupakan hari kemenangan yang pastinya tidak mengecualikan golongan ini. Kemenangan melawan nafsu lapar dan dahaga sepanjang Ramadan haruslah menginsafkan diri kita betapa terhirisnya golongan yang marhain selama ini yang tidak menikmati kemewahan sebagaimana yang dikecapi oleh golongan yang melimpah ruah.

Dato' Yamin beramah mesra dengan para tetamu

Pemimpin Perkasa Setiawangsa di meja makan

Abd. Rahman Muhamad (Pengerusi Surau Al-Hijrah PPR Sri Semarak)
dan Badrun Masan (Kanan) turut berada di majlis tersebut.


Membantu golongan miskin, anak-anak yatim dan segolongan lain yang perlu diberikan bantuan merupakan amal jariah yang berlipat ganda pahalanya di sisi Allah.

Semalam saya sempat menghadiri satu majlis penyampaian sumbangan Hari Raya anjuran Badan Kebajikan dan Tabung Bantuan Khas, Persiaran Kuantan yang dipengerusikan oleh Dato' Ahmad Yamin Bin Dato' Abdul Rahim, dimana saya bersama rakan-rakan rombongan dari PERKASA Setiawangsa yang turut dihadiri oleh lebih 300 orang ahli kariah sekitar Setapak yang telah menerima sumbangan duit raya daripada badan kebajikan ini.

Majlis seumpama ini merupakan program tahunan yang sering diadakan sejak 8 tahun yang lalu pada setiap bulan Ramnadan. Kali ini Dato' Ahmad Yamin tidak mengadakan majlis tersebut di Masjid Jame' Setapak, sebaliknya program amal ini telah diadakan di perkarangan rumahnya di Lorong Chan Chee Moi 1 dekat Taman Tasik Titiwangsa, Kuala Lumpur.

Turut meraikan majlis ini ialah Datuk Astaman Abdul Aziz yang telah diundang untuk menyampaikan sebahagian daripada sumbangan duit raya itu bermula pukul 4.30 petang sebelum diadakan jamuan berbuka puasa.

Saya tidak keseorangan ketika menghadiri majlis ini. Saya ditemani oleh rakan-rakan ahli jawatankuasa PERKASA Setiawangsa yang terdiri daripada Yahaya Yahir (Setiausaha), Haji Zulkapli Husin (Bendahari), Abdul Rahman Hashim (Ketua Penerangan), Mohd. Radzi Jaafar (AJK) dan Badrun Masan (AJK).

Setinggi tahniah kepada sahabat saya Dato' Ahmad Yamin, Naib Pengerusi PERKASA Setiawangsa yang begitu prihatin dengan gerak kerja amalnya selama ini. Dato' Ahmad Yamin bukan sahaja Pengerusi Badan Kebajikan dan Tabung Bantuan Khas Persiaran Kuantan, malah beliau juga merupakan Ketua UMNO Cawangan di situ dan merupakan ahli jawatankuasa UMNO Bahagian Setiawangsa.


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.